Regélő - Népmesés küldetés 2023/05

Az utóbbi időben lelkesen dolgoztam azon, hogy még mélyebbre menjek a mesék birodalmában, ahogyan erről többször is írtam nektek. Ahol valami ellenállást tapasztalsz az életedben, ott bizonyára fel fog bukkanni valami feladat is. Az egész merülés a Farkasokkal futó asszonyokkal kezdődött, ahol igencsak megmozdult bennem valami ősi, és megtapasztalhattam, hogy hiába írtam eddig is meséket, meséltem minden nap, és kaptam az ötleteket, még nem találtam rá a forrásra, csak kutattam azt. Ez a könyv persze nem csupán a mesélőhöz, hanem a nőhöz is szólt, és elhozta magával azt a felismerést is, hogy mindig is megtagadtam magamtól a női közösség erejét. Erről szólt ugye nemrégiben a nagy áttörés is, amiről beszámoltam nektek. És egyenes volt az út Boldizsár Ildikó munkásságának más szemmel való tanulmányozására, valamint Bruno Bettelheim: A mese bűvölete és a bontakozó gyermeki lélek című fantasztikus könyve is rengeteg ahát hozott magával.

Majd év elején két továbbképzésen is részt vettem a Pompás Napok szervezésében, ami feltette az i-re a pontot azzal, hogy a gyakorlatban is belekóstolhattam a mesélés eme régi-új változatába. Annyira fellelkesített az, amit kaptam, hogy már több népmesét is bevittem a gyermekjóga óráimra, és a gyerekek nagyon jól fogadták. Ebben a világban lehet átbucskázáskor bukfencezni, sűrű (jóga)erdőbe menni taktilis fejlesztéssel, de Harcos II-ben jöhet a boszorkány a seprűnyélen, a lehetőségek szinte végtelenek. Ráadásul a napüdvözlet közben lehet népdalokat énekelni, amiket a gyerekek is ismernek, és a víz világnapján három népdalt is belecsempésztünk a flow élménybe, mert kiderült, hogy a Hej, Dunáról fúj a szél tökéletesen énekelhető közben. Eddig is meséltünk az órákon, de ez a fajta keret még többet tud adni, és minden gond nélkül, jól párosítható a mozgás és a mese ezen változata is.

Az áramlás pedig nem ért véget, hiszen érkezett egy mese, ami népmesei alapokra épül a hagyományos relaxációs keretek között. Ezt is elhoztam nektek kétféleképpen, hogy otthon és az iskolában is lehessen gyakorolni.

Esti mese relaxáció- a mesekönyvben

Suli mese relaxáció - a mesekönyvben

Ám ezzel még mindig nem értünk a végére! Ha még nem ismered a meséket, amiket meglátogatunk az új relaxáció során, akkor mutatom a linkeket, ahol elérheted őket. Mindegyik mese megtalálható a Pompás Napok blogján:

Király kis Miklós

A két borsökröcske

A világszép nádszál kisasszony

A táltos kanca és a libapásztorlány

A szélkötő Kalamona

A hétlábú paripa

Ha azt hitted, hogy ezzel ennyi, hát nem. :) Annyira imádtam készíteni ezt a mesét, hogy még egy "szabadulószobás" (nem szeretem ezt a szót, ezért legyen inkább interaktív) játékot is készítettem, ahol tesztelhetitek, mennyire ismeritek ezt a hat népmesét. Játékra fel! És meséljetek sokat!

A játékot itt találhatjátok:

Népmesés küldetés

A Csillagbérc blog a Mama Manisha Mesék és Jóga részeként nőknek, anyukáknak, gyógyulni vágyóknak, útkeresőknek, úton levőknek, együttrezgőknek, spirituristáknak szolgáltat egy helyet, ahol a lélek pár percre megpihen, ahol kérdések ébrednek, és válaszok születnek.

További mesés és jógás tartalmakért pedig látogass el a

honlapunkra: www.mamamanisha.com illetve a

Youtube csatornánkra: https://www.youtube.com/@MamaManishaYoga

És csatlakozz hozzánk a közösségi média felületein is

Facebook: https://www.facebook.com/mamamanishayoga

Instagram: https://www.instagram.com/mamamanishayoga/

Pinterest: https://hu.pinterest.com/mamamanishamesei/

A bejegyzés trackback címe:

https://mamamanisha.blog.hu/api/trackback/id/tr7618435643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mama Manisha Mesék és Jóga

Mesék,relaxáció,meditáció, jógagyakorlás minden korosztálynak, anyaélet és lélekemelő szösszenetek, amik közelebb visznek önmagadhoz

Friss topikok

süti beállítások módosítása